مجله پیچازی

همه چیز درباره استایل تامبوی

استایل تامبوی

در دنیای مد و فشن امروزی سبک‌ها و استایل‌های مختلفی است که هرکدام طرفداران خود را دارند. یکی از سبک‌هایی که علاقه‌مندان خود را دارد؛ استایل تامبوی است. در این سبک دخترها و خانم‌ها دارای پوشش پسرانه هستند و از اکسسوری و عناصر مربوط به سبک و استایل پسرانه در پوشش خود استفاده می‌کنند. در این مقاله از مجله پیچازی شما را با سبک تام بوی و ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم.

استایل تامبوی چیست؟

لباس پوشیدن راحت که الهام گرفته از پوشش و لباس پسرانه باشد و همچنین حفظ‌ شدن استایل و کژوال بودن لباس‌ها را داشته باشد؛ استایل تامبوي می‌گویند. تامبوی بر روی کلاه، شلوار جین و تیشرت تمرکز دارد. تاریخچه تامبوی به قرن 15 و 16 میلادی بر می‌گردد که امروزه مدرن‌تر شده است. در این استایل از زیورآلات و لباس‌های جذب خبری نیست. بارزترین ویژگی تیپ تامبوی، راحتی و سادگی آن است. آرایش و نوع مدل مو در تامبوی، ساده و اکثر خانم‌ها موهای خود را پسرانه کوتاه می‌کنند.

استایل تامبوی

ویژگی‌های استایل تامبوی

استفاده از شلوار جین، کتان تک‌رنگ و پیراهن اور سایز اصلی‌ترین مشخصه‌های استایل تامبوي هستند. برای داشتن تیپ تامبوی لازم است از یک سری از المان‌ها و اکسسوری‌ها استفاده کنید که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

استایل تامبوی

چند لایه لباس پوشیدن

یکی از ویژگی‌ها و المان‌های مورداستفاده در تامبوی پوشیدن لباس به‌صورت لایه‌لایه است. نکته جالب این است که در استایل گرانج هم پوشیدن لباس چندلایه جزء یکی از المان‌های آن است. چندلایه لباس پوشیدن در فصل زمستان کاربرد بیشتری دارد و برای داشتن یک تیپ تامبوی واقعی می‌توانید بر روی پیراهن دکمه‌دار یا پلیور، ژاکت موردعلاقه‌تان را بپوشید. برای حفظ چندلایه لباس پوشیدن در تابستان می‌توانید از لباس‌های نازک‌تر استفاده کنید تا جذابیت استایل شما حفظ شود.

استایل تامبوی

کفش اسپرت و راحت:

باتوجه‌ به راحت و ساده‌ بودن تیپ تامبوی کفش‌های کتانی و اسپرت گزینه مناسبی برای استفاده در این سبک هستند. در فصل زمستان از بوت‌های نظامی برای استایل تامبوی استفاده می‌شود. بوت یا پوتین نظامی در کنار کت بلیزر و شلوار جین پاره مام استایل، یکی از تیپ‌های خاص تامبوی است.

استایل تامبوی

پوشیدن لباس‌های اور سایز و گشاد

در استایل تامبوي لباسی که انتخاب می‌کنید باید راحت و سایز بزرگ‌ تری داشته باشد. اورسایز بودن لباس‌ها در سبک‌های استایل گزینه مشترکی است و همان‌طور که در مقاله استایل گرانج و خرید اکسسوری گرانج اشاره کردیم، لباس‌ها باید اور سایز باشند. هنگام پوشیدن لباس اور سایز باید تناسب و تعادل را رعایت کنید. اگر تیشرت یا پیراهن اور سایز پوشیدید، برای جذاب‌تر شدن استایلتان باید شلوار جین یا کتان تنگ بپوشید. خرید زنجیر شلوار و خرید کمربند پانچی هم گزینه مناسبی است.

استایل تامبوی

استفاده از لباس چهارخانه یا شطرنجی

از المان‌های سبک تامبوی می‌توانیم به لباس‌های چهارخانه یا شطرنجی اشاره کنیم. این نوع پیراهن‌ها و خرید چوکر چرمی استایل شما را خاص و جذاب‌تر می‌کند.

شلوار جین پاره یا زاپ دار

در دنیای مد و فشن امروزه استفاده از شلوارهای جین پاره یا زاپ دار علاقه‌مندان زیادی دارد. در تمام سبک‌ها از استایل گرانج گرفته تا تامبوی، شلوار زاپ دار را به استایل خود اضافه می‌کنند. در سبک تامبوی، شلوار جین فاق بلند با رنگ‌های روشن و متوسط زیبایی خاصی را به وجود می‌آورد.

استایل تامبوی

استفاده از اکسسوری

در سبک تامبوی نباید از زیورآلات و اکسسوری‌های لوکس و پر نگین استفاده شود. اکسسوری‌های ساده و خاص این سبک را جذاب‌تر می‌کنند. خرید گردنبند زنجیری و چرمی، خرید چوکر، گوشواره حلقه‌ای و میخی برای تامبوی مناسب هستند. در کنار خرید اکسسوری گرانج و خرید زنجیر شلوار، استفاده از کلاه اصلی‌ترین اکسسوری در تامبوی است. گردنبند زنجیری قفل مدل هارد لاک می‌تواند تکمیل کننده استایل تامبوي شما باشد.

استایل تامبوی

انواع استایل تامبوی

برای استفاده از تیپ تامبوی نباید هراسی نسبت به پوشیدن لباس‌های این سبک داشته باشید. در سبک و استایل تامبوي نکته مهم نحوه رفتار و چگونگی حرکات شما است. در ادامه شما را با انواع سبک تامبوی آشنا می‌کنیم.

استایل تامبوی دخترانه

برای داشتن یک استایل تامبوي دخترانه در کنار استفاده از هودی و تیشرت‌های اور سایز، می‌توانید از شلوار جین فاق بلند و زاپ دار استفاده کنید. در نظر داشته باشید رنگ شلوار جین روشن باشد. در این استایل برای اینکه به‌درستی از سبک پسرانه الهام گرفته باشید؛ می‌توانید مودل موی کوتاه یا باب را انتخاب کنید. مدل موی باب نامتقارن به جذاب‌تر شدن استایل شما کمک می‌کند.

استایل تامبوی

استایل تامبوي ایرانی

سبک تامبوی در سال‌های اخیر در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. نسبت به دیگر سبک‌ها مانند استایل گرانج، تامبوی محبوبیت بیشتری دارد و به‌جای استفاده از شال و روسری از کلاه جهت پوشش موها استفاده می‌شود.

استایل تامبوي با حجاب

یکی انواع تامبوی که دخترها در این سبک احساس راحتی دارند، استایل تامبوی باحجاب است. این سبک ساده و راحت، بدون دردسر و فوق‌العاده جذاب است. در سبک تامبوی باحجاب باید در پوشیدن لباس پسرانه تعادل برقرار باشد تا استایل زنانه از بین نرود. در این سبک می‌توان از کفش‌های راحت با کفی صاف، پیراهن‌های دکمه‌دار و شلوار جین و کتان استفاده کرد.

استایل تامبوی

استایل تامبوی تابستانی

برای داشتن یک تیپ تامبوی جذاب تابستانی می‌توانید از تیشرت یا پیراهن‌های مردانه نازک راحت به همراه کتونی‌های ساده و کلاسیک استفاده کنید. خرید زنجیر شلوار و استفاده از کمربند پانچی به جذاب‌تر شدن تیپ تامبوی تابستانه کمک می‌کند.

استایل تامبوی

استایل تامبوي زمستانی

در استایل تامبوی زمستانه می‌توانید به‌جای ژاکت و کاپشن از هودی‌های اور سایز با رنگ تیره استفاده کنید. یا از پیراهن مردانه با پارچه فلانل و در کنار آن برای کامل‌ شدن تیپ تامبوی به فکر خرید گردنبند زنجیری یا خرید چوکر چرمی باشید.

استایل تامبوی

استایل تامبوی کره ای

استایل تامبوي در تمام دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. در سبک تامبوی کره‌ای افراد بیشتر از کت‌های گشاد، شلوار جین و کروات استفاده می‌کنند.

استایل تامبوی

استایل تامبوي مدرسه

باتوجه‌ به اینکه مدارس دارای لباس و یونیفرم مشخصی هستند؛ اجرای سبک تامبوی سخت است. برای اینکه بتوانید علاوه بر رعایت قوانین مدرسه، استایل تام بوی هم داشته باشید می‌توانید از بوت‌های چرم مشکی، کوله‌پشتی، کلاه‌بافت تیره‌رنگ، دستبند چرم و کاپشن یا هودی بلند به رنگ تیره استفاده کنید.

استایل تامبوی

عکس استایل تامبوی

از تیپ تامبوی می‌توانید برای عکاسی استفاده کنید. فصل‌های پاییز و زمستان برای عکس استایل تامبوي ، به دلیل تیره بودن رنگ لباس‌ها گزینه مناسبی است. ترکیب رنگی فصل‌ها با سبک لباس‌ها جلوه بصری زیبایی به عکس‌های تامبوی می‌دهد.

استایل تامبوی
استایل تامبوی

نکات استفاده از استایل تامبوی

بعد از آشنایی با سبک تامبوی و انواع آن، در ادامه شما را با چند نکته مهم دررابطه‌ با تامبوی آشنا می‌کنیم.

  • اصول انتخاب لباس برای این پوشش، لباس‌های ساده و رنگ تیره است.
  • جهت تکمیل استایل تام بوی می‌توانید از عینک آفتابی تیره و گرد و مدل موی ساده و کوتاه استفاده کنید.
  • از دامن و پیراهن بلند در تامبوی استفاده نکنید.
  • در استایل تام بوی از آرایش غلیظ استفاده نکنید. آرایش اسموکی و دودی و خط چشم باریک همراه با کرم‌پودر سبک، بهترین نوع آرایش است.

اگر به استایل تامبوی علاقه دارید، از زنجیر شلوار مدل Motorized در استایل خود استفاده کنید.

استایل تامبوی

جمع‌بندی

هنگام استفاده از استایل تامبوی می‌توانید به‌راحتی آن را با عرف جامعه، فرهنگ خانواده و علاقه‌مندی خودتان تطبیق دهید. هنگام انتخاب لباس برای سبک تام بوی سعی کنید هوشمندانه انتخاب کنید و از اغراق بپرهیزید. با تغییر لباس‌های دخترانه و درعین‌حال کژوال بودن می‌توانید تیپ تامبوی داشته باشید. برای تهیه اکسسوری‌های مناسب تام بوی و دیدن لباس‌های مناسب این استایل می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه پیچازی مراجعه کنید و از محصولاتی نظیر کمربند چرمی دو پانچ رنگ مشکی در استایل تامبوی خود استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *