مجله پیچازی

استایل دارک

استایل دارک

یکنواختی دردنیای مد مفهومی نداره پس حتی اگر تیپ و سبک خاص خودتونو دارید، همچنان بهتره که سایر استایل­ها رو بشناسید و امتحان کنید. توی این مقاله از مجله پیچازی از بین سبک‌های مختلف لباس، به استایل مرموز دارک و انواع اون می‌رسیم و جزییاتشو مورد بررسی قرار می‌دیم.

استایل دارک چیست؟

بحثمونو با یک جمله قدیمی و آشنا شروع کنیم‌­­: «رنگ مشکی رو همه جا می‌شه پوشید» یا از این جمله هم آشناتر­: «رنگ مشکی با همه چی ست می‌شه».

همیشه موقع انتخاب تیپ لباس توجه ویژه­ای به رنگ مشکی داریم و این موضوع به این دلیله که رنگ مشکی، سیاه یا تیره جذابیت خاصی داره. خصوصا در  صنعت مد و فشن نوجوونا با سلایق و استایل­های تینیجری به رنگ تیره گرایش بیشتری دارن.

این رنگ در قالب استایل تیره یا دارک حتی در محیط­های اداری هم قابل استفاده است و به قول معروف همه­جا پوشه البته به شرطی که خیلی جلف نباشه و رسمی باشه. رنگ مشکی با ویژگی­هاش علت پیدایش استایلی به نام استایل دارک شده. حالا سوالی که پیش میاد اینه که آیا پیروی از استایل دارک کار راحتیه؟

استایل آلترناتیو

معرفی انواع استایل آلترناتیو
استایل دارک چیست؟
معرفی استایل دارک

پاسخ من به این سوال هم بله است و هم خیر. پاسخ بله است از این منظر که رنگ مشکی به راحتی با سایر رنگ ها و اکسسوری ها ست  می‌شه و پاسخ می‌تونه خیر باشد چون اگر در پیروی از استایل دارک قانون و قواعد خاصی نداشته باشید جذابیت خاصی که ندارید هیچ،  احتمالا کسل کننده به نظر برسید.

پس در ادامه کمی به جزییات این استایل می‌پردازیم.

جزئیات استایل دارک

اولین و شاخص ترین نکته در این سبک این است که شما باید سرتاپا مشکی باشید. پس افراط در رنگ تیره برای این سبک همیشه واجبه. برای توجه دقیق تر، به قواعد اگه با استایل دارک می‌خواید سبکی رسمی داشته باشید از کفش­های لونر استفاده کنید و برای سبک­های کژوال­تر گزینه مناسب شما کفش کالجه.

استایل گرانج دخترانه

معرفی مدل ها گرانج دخترونه برای ایده گرفتن

اشاره کردیم که حواسمون باشه تیپ ما حوصله سربر نشه، برای تنوع هم که شده، پیشنهاد ما استفاده از چند نوع پارچه در انتخاب لباس­هاست. بهترین پارچه هم می‌تونه پارچه های براق و شیک مشکی باشه که حتما انتحاب تینیجرهای خاص و مرموز پسنده. این پارچه‌ها خودشون جذابیت خاصی دارن و رنگ مشکی هم جذاب‌ترشون می‌کنه.

مشکی­پوش، خفن و جذاب، حتی کمی خوش­تراش­تر و لاغرتر، اینها همه از معجزات استایل دارک حساب می‌شه! اما یک تقلب برای اینکه با این سبک راحت‌تر و غیررسمی‌تر باشید: لباس­های با طرح­های گرافیکی رو چاشنی استایل دارک کنید.

چوکر ؛ یکی از لوازم ضروری استایل دارک

در کنار انتخاب انواع لباس تیره و روسری تیره، استفاده از چوکر یکی از ضررویات استایل دارکه. البته منظورمون این نیست که بدون چوکر نمی‌شه استایل دارک زد منظورمون اینه که استایل دارک همه‌چی تموم باید همراه با چوکر باشه. برای اینکه بهترین و متنوع‌ترین چوکرهای بازار ایران رو به کمد لباسات اضافه کنی، به اینجا سر بزن: خرید چوکر .

چوکر چیست؟

معرفی کامل گردنبند چوکر به همراه مدل های جذاب

بررسی دو مورد از انواع استایل دارک

اگر دنبال مرموز بودن هستید این استایل برای شما یک امتیاز حساب می‌شه. استایل دارک خودش زیرمجموعه‌های مختلفی داره مثل استایل دارک گاتیک استایل دارک آکادمیا یا استایل دارک گرانج. چطوره دوتا مثال از این سبک رو مختصراً باز کنیم و توضیحش بدیم؟‌ اگه آماده‌اید بیاید با هم دو مثال از استایل دارک رو بررسی کنیم:

تیپ دارک استایل رسمی (Formal)

استایل دارک رسمی
استایل دارک رسمی (تیپ مشکی یا سیاه)

  • یک شلوار کتان مشکی
  • یک کت مشکی با پارچه متفاوت
  • یک پیراهن کنفی مشکی
  • یک کمربند مشکی براق

دارک استایل غیررسمی و راحت (Casual)

استایل دارک کژوال
استایل دارک کژوال

انواع گردنبند زنجیری

معرفی کامل انواع زنجیر مناسب گردنبند
  • یک تیشرت مشکی(میتونه طرحدار باشه یا ساده و کمی گشاد باشه)
  • یک شلوار جین ذغالی تیره
  • اکسسوری­های خاص خوتون

اینو هم بگیم که می‌تونید از رنگ­های تیره دیگه هم استفاده کنید اما توجه ویژه تون روی رنگ مشکی باشه که غوغا می‌کنه! یک نکته مهم دیگه اینه که اکسسوری­ها رو مثل عینک، ساعت یا کراوات و کمربند هم مشکی انتخاب کنید یا حداقل حواستون باشه که این موارد زمینه مشکی داشته باشن.

اگه برای استایلت نیاز به اکسسوری داری، بیا اینجا: خرید اکسسوری گرانج

اگر همچنان این مقاله رو دنبال می‌کنید، تقریبا با چارچوب­ها و باید و نباید استایل دارک آشنا شدید. در ادامه یک تیتر بسیار جذاب داریم:

استایل دارک آکادمیا

استایل دارک آکادمیا
استایل دارک آکادمیا (dark academia black fashion )

استایل آکادمیا جوون تر از استایل دارک است و اخیرا در دنیای مد و فشن فراگیرترشده. در این نوع استایل، علاوه بر رنگ مشکی، استفاده از سایر رنگ­های دیگه مثل قهوه­ای سوخته، سورمه­ای یا قرمز­های کدر و تیره دیده می‌شه و همین طور که از اسمش پیداست این تیپ از آکادمی و اساتید دانشگاه سرچشمه گرفته و نمادی از افراد کتاب­خون حساب می‌شه. استفاده از چند مورد اکسسوری و پوشش، از ویژگی‌های این استایل است که تیتروار عنوان می‌کنیم:

کت چهارخونه، کوله­ پشتی، عینک­های دودی بزرگ، دامن­های چیندار و کفش موکاسین.

جالبه بدونید به خاطر ریشه و اسم این استایل حتی همراه داشتن روزنامه و کتاب در دست نمادی از این سبک است.

اگر دوست دارید راجع به این سبک بیشتر بدونید چند مارک لباس که به طور ویژه با این سبک شناخته می‌شن معرفی میکنم:

  • Everlane
  • Cato
  • Target

استایل گرانج

معرفی کامل انواع استایل گرانج

مطالب عنوان شده تا اینجای کار عمومی بود. شاید هم کمی کفه ترازو برای آقایون سنگین تر بود. وقتشه این سبک برای دخترها مرور بشه. همه مثال­ها و نمونه­های گفته شده برای دخترها قابل استفاده است و اتفاقا دخترا رو خیلی هم جذاب و شیک می‌کنه. اما یک سبک خاص مخصوص دخترا هم عنوان می‌شه که عنصر اصلیش رنگ مشکیه:

استایل گوتیک دخترانه

استایل گوتیک دخترانه
3 نوع استایل گاتیک دخترانه

استایل گاتیک یا گوتیک یه سبک مرموز و شیک با ادغام رنگ مشکی و سفیده که البته رنگ سفیدش خیلی کمتره. آرایش تیره و غلیظ، اکسسوری های پرزرق و برق و عجیب همراه با لباس های جذب مواد اولیه این استایل و سبک حساب می‌شه. در کل استایل­هایی مثل گوتیک و گرانچ با همراهی رنگ مشکی میتونه همون سبکی باشه که شما دنبالش هستید. خب حالا بیاید یه کم هم این استایل رو بومی سازی کنیم!

استایل دارک ایرانی

ذاتا جوونای ایرونی علاقه خاصی به لباس مشکی دارن. دخترها و پسرها در مهمونی­ها مشکی رو لباس شیک می‌دونن و در دورهمی های دوستانه تیپ مشکی رو سبکی مرموز تلقی می‌کنن. حتی در انواع مراسم ها این سبک می‌تونه طرافدار داشته باشه که البته هم داره.

استایل دارک ایرانی
3 مدل استایل دارک ایرانی

پس ما ایرونی­ها یه جورایی ذاتا استایلمون دارکه! اما صحبت برای تینیجرهای ایرونی اینه که قواعد و باید نباید و اکسسوری­ها رو هم در نظر بگیرید تا جذابیت و رمز و راز این سبک بیشتر حفظ بشه. استایل دارک دخترانه ایرانی می‌تونه با روسری کوتاه یا انواع کلاه همراه باشه تا هم جذابیت خوبی داشته باشه و هم بتونیم این استایل رو توی خیابون هم داشته باشیم.

بیاید نتیجه گیری کنیم

همیشه گفتیم بهترین سبک برای شما سبکیه که دوست دارید. نوع فرم اندامتون، فرم صورتتون و سلیقه‌تونو بسنجید، راجع به استایل­های مختلف بخونید، عکس و نمونه ببینید، آزمون و خطا کنید و هرچی لباس دارید رو سعی کنید با هم ست کنید. قواعد استایل دارک رو هم تو ذهنتون مرور کنید. حالا اونی که دوست دارید رو بپوشید.

از حق نگذریم استایل دارک جذابیت‌های خودشو داره. اینبار این سبک رو امتحان کنید. خلاق باشید و از پارچه هایی با جنس متفاوت استفاده کنید. همه اکسسوری هاتون رو با این سبک امتحان کنید. چند عینک مشکی در کشوی خود داشته باشید.

برای دخترها کیف های ورنی مشکی همراه با زنجیر پیشنهاد می‌شه. کفش کالج و اسپرت مشکی داشته باشید چون علاوه بر این سبک، با همه استایل ها ست می‌شه. انواع اکسسوری ها از جمله خرید چوکر رو دست کم نگیریم و یادتون باشه که شما دخترها و پسرها خیلی خوشتیپ هستید!

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “استایل دارک

  1. ... گفت:

    انصافی توضیحا خیلی خوب بود

  2. emmett گفت:

    عالی بود مرســی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *