مجله پیچازی

استایل مینیمال چیست؟ چگونه استایل مینیمالیستی داشته باشیم؟

استایل مینیمال

کمیّت، بیشتر است. این عبارتی است که بر ظاهر استایل مینیمال حاکم است. به اصول اولیه بازگردید و از تزیینات غیرضروری خلاص شوید تا کیفیت پارچه‌ها، رنگ‌های خنثی و برش‌های ساده در مرکز توجه دیگران قرار گیرد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید از استایل مینیمال پیروی کنید، اما اصول آن را نمی‌دانید، در ادامه با ما همراه باشید.

استایل مینیمال

ریشه‌های سبک مینیمالیستی

پس از چندین دهه افراط‌وتفریط در مد با شکل‌ها و روندهای متفاوت، دهه ۹۰ جای خود را به زیبایی‌شناسی جدید و متمایزی داد. سبک‌های جدید بر خلوص و سادگی خطوط و تناسبات هندسی، برش‌های ساده و سایه‌های متعادل تمرکز داشتند. برخی از اولین مدهای مینیمالیستی در اواخر دهه ۸۰ به لطف طراحان بزرگ ژاپنی مانند یوهی یاماموتو و ری کاواکوبو شروع به ظهور کردند. هر دو طرف‌دار ظاهر مشکی ساده، ساختارشکنی لباس و تمرکز بر روی کلیات بودند. زیرا که خطوط ساده و سادگی مفهوم سنتی زیبایی ژاپنی را مشخص می‌کند.

در همین حال، در اروپا، طراحانی مانند هلموت لانگ، جیل ساندر و مارتین مارجیلا روند مینیمالیستی را به تصویر کشیدند که زنی با ظاهر ساده و درعین‌حال پیچیده و جاودانه را با برش‌های بی‌عیب‌ونقص و استایل خلاقانه به تصویر می‌کشد. در ایالات متحده، نام‌هایی مانند کالوین کلین یا دونا کاران در زیبایی‌شناسی خیلی زود پیش‌گام شدند.

استایل مینیمال

 مد مینیمالیستی چیست؟

مد مینیمالیستی به معنای داشتن حداقل لباس در کمد لباس شماست که احساس خوبی داشته و شادی را به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود که این کلید برای یک زندگی شادتر و پایدارتر است. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه کمد لباس مینیمالیستی خود را داشته باشید.

مینیمالیسم نقطه مقابل روایت مصرف‌گرای مدرن است  و دلیل خوبی هم دارد. در یک بازار جهانی که می‌خواهد شما بیشتر و بیشتر مصرف کنید، مینیمالیسم می‌گوید: «هی! آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که عمداً کمتر داشته باشید؟» بدهی کمتر، به‌هم‌ریختگی کمتر، استرس کمتر، چیزهای کمتر. نتیجه؟ بدهی و استرس کمتر برای شما، و استخراج منابع باارزش کمتر برای چیزهایی که واقعاً به آنها نیاز ندارید. می‌پرسید چگونه درگیر شویم؟ با لباس‌های خود شروع کنید.

نقطه ورود من به مینیمالیسم و ​​مد آهسته از کمد لباسم بود. زمانی که برای اولین‌بار سفر مینیمالیستی خود را حدود 4 سال پیش آغاز کردم، تک‌تک لباس‌هایی که داشتم را مرور کردم و یا اهدا کردم، دور انداختم یا نگه داشتم. من حدود 80 درصد از آنچه را که داشتم تخلیه کردم و احساس آزادی کردم (و این اولین‌بار بود). این فرایند به معنای واقعی کلمه طرز فکر من در مورد خرید چیزها و استرس مرتبط با مصرف‌گرایی را دوباره تغییر داد. من اکنون به دنبال اقلام باکیفیت، پایدارتر یا اقلام صرفه‌جویانه نسبت به کمیت محض هستم. اگر ماه‌ها مغازه‌ها را نبینم، چه کسی اهمیت می‌دهد؟

اگر قرار باشد چیز جدیدی را وارد زندگی خود کنم، باید آن را دوست داشته باشم. تا به امروز من حتی یک مورد را که رها کرده‌ام از دست نداده‌ام، زیرا سبکی که با پاک‌کردن درهم‌وبرهمی اضافی حاصل می‌شود، به‌سادگی زندگی را تغییر می‌دهد. من از شما دعوت می‌کنم که آن را امتحان کنید…  اکنون، مانند روند من را دنبال کنید تا شروع کنید. فقط مواردی را نگه دارید که هنگام پوشیدن آنها احساس شگفت‌انگیزی به شما می‌دهند.

در واقع استایل مینیمال یعنی هنگامی که زیاده‌روی‌ها کنار گذاشته شود، موارد دیگری در مرکز توجه قرار می‌گیرد. مواردی که رعایت آن‌ها در استایل مینیمال اهمیت دارد به شرح زیر هستند.

  • برش پارچه‌ها
  • کیفیت پارچه‌ها
  • وجود خطوط در پارچه‌ها
  • ترکیبات بافت
  • حجم و نسبت لباس‌ها

چگونه استایل مینیمالیستی داشته باشیم؟

رعایت موارد زیر به شما کمک می‌کند تا استایل مینیمالیستی بی‌نقص‌تری داشته باشید.

استایل مینیمال

شلوار جین راسته

شلوار جین شلواری است که باید در کمد لباس هر خانمی وجود داشته باشد. این مدل شلوار دست شما را برای آن که بخواهید استایل‌ مینیمال متفاوتی بسازید باز می‌گذارد.

استایل مینیمال

پیراهن سفید

پیراهن سفید لباسی جاودانه با امکانات بی‌نهایت است که می‌توانید به‌جای اکسسوری‌های شلوغ و پیچیده انتخاب کنید.

بلیز

بلیز لباسی مناسب برای بلند‌تر نشان‌دادن قد شما است و ترکیب فوق‌العاده‌ای با تیشرت و شلوار جین است. یک‌رنگ خنثی با برش صاف انتخاب کنید تا استایل مینیمالیستی شما را کامل کند.

استایل مینیمال

لباس اسلیپ (slip)

لباس اسلیپ یک مد نمادین دهه ۹۰ که نباید در کمد لباس شما فراموش شود. این لباس را با برش جانبی امتحان کنید تا چشمگیری ظاهر خود را بیشتر کنید.

ژاکت ساده

ژاکت ساده به لطف قدرت‌گرفتن روند لباس پوشیدن مرتبط با مینیمالیسم، به شما احساس جذاب بودن می‌دهد.

تیشرت ساده

تیشرت ساده لباسی است که می‌توانید با آن همیشه استایلی جذاب داشته باشید. می‌توانید از رنگ‌های سفید، خاکستری یا سیاه آن استفاده کنید.

دامن/استایل مینیمال

دامن کوتاه

دامن کوتاه و مینیمال برای ایجاد ظاهری جذاب با پیراهن و جامپر، استایل مینیمالیستی ساده و شیک زنانه‌ای را به شما می‌دهد.

استایل مینیمال/سرهمی

لباس سرهمی

لباس سرهمی یک لباس راحت و شیک برای پوشیدن است که فقط به کفش مناسب نیاز دارد تا یک استایل مینیمالیستی زیبا به شما بدهد.

استایل مینیمال / ترنج کت

ترنچ کت ( trench coat)

ترنچ کت یک پوشش ظریف است با مفهوم مردانگی که مشخصه سبک مینیمال است. این مدل کت را معمولاً خانم‌هایی انتخاب می‌کنند که قصد دارند ظاهر رسمی و مینیمال داشته باشند.

ترکیب سیاه‌وسفید

موفقیت 100٪ این سبک تضمین شده است. این ست اصلی رنگ همیشه عالی بوده!

استایل مینیمال/آرایش

آرایش و موی طبیعی

با ساده نگه‌داشتن مو و آرایش و اجازه‌دادن به پوستتان که به طور طبیعی بدرخشد، بگذارید لباس شما در مرکز توجه قرار گیرد و یک استایل مینیمال زنانه جذاب بسازید.

استایل مینیمال/اکسسوری

اکسسوری

جواهراتی با رنگ‌های طلایی با رنگ‌های هنری و کیف‌های ساده و باکیفیت که به دلیل طرح‌های خاص و متفاوت خود متمایز هستند استایل مینیمال زنانهٔ جذابی را می‌سازند.

در استایل مینیمال می‌توانید از گردنبند زنجیری طلایی مدل ریز کوبی یا گردنبند مدل بلک دابل ریزچین استفاده کنید.

استایل مینیمال/تصویر

کفش‌های زشت

کفش‌های عجیب‌وغریب و متفاوت به لطف مینیمالیسم امروزه به چیزی پیچیده تبدیل می‌شوند. به‌عنوان‌مثال به صندل‌های fussbett Marni فکر کنید. شکل مربعی و سادگی به زیبایی ظاهر می‎‌افزاید.

بایدها و نبایدهای سبک مینیمال

بایدها

  • لباس‌های با چاپ‌های بزرگ و شلوغ در استایل مینیمال جایی ندارد. پس آنها را به حداقل برسانید.
  • استفاده بیش از حد از المان‌ها در استایل مینیمال جایی ندارد؛ این برعکس یک ظاهر مینیمال است.
  • استفاده از لباس‌ها یا زیورآلات زیاد، در استایل مینیمال جایی ندارد؛ زیرا اصالت یک ظاهر ساده اما مؤثر را تضعیف می‌کند.

نبایدها

  • استفاده از لباس‌‌های بافت با طرح‌های متفاوت در استایل مینیمال جایی ندارد.
  • لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که از سادگی استایل شما کم می‌کند را استفاده نکنید.
  • از رنگ به‌درستی استفاده کنید. اجازه دهید رنگ‌های خنثی قهرمان لباس‌های شما باشند و با چند اکسسوری کمی رنگ به آن اضافه کنید.

سردمداران سبک مینیمال

Carolyn bessette: همسر جی کی کندی موفق شد تجمل محتاطانه مینیمالیسم را به‌خوبی به تصویر بکشد. روش او با ایده ترکیب لباس‌های ارزان‌قیمت با برخی از معتبرترین برندهای جهان، آن سبک مینیمالیستی زنانه معمولی را ایجاد کرد که درعین‌حال شیک و ظریف است.

Carolyn bessette/ استایل مینیمال

Christy Turlington : به‌عنوان یکی از موزه‌های کالوین کلاین در دهه 90، تصویر او مظهر سبک کم تجملاتی بود.

استایل مینیمال /  Christy Turlington

Mary-Kate and Ashley Olsen : موهای فرفری بلند، آرایش ساده با رنگ‌های گوت و اشتیاق آنها به رنگ مشکی، دوقلوهای اولسن را به نمادهایی با مُهر هویت خود تبدیل کرده است.

استایل مینیمال / Mary kate and Ashley olsen

Pernille Teisbaek: ستاره بی‌چون‌وچرای سبک خیابانی. این مدل زیبایی دانمارکی به لطف روشی که برای معرفی ترندهای اصلی فصل‌به‌فصل بدون دست‌کشیدن از سبک ملایم و ساده اسکاندیناوی خود، هزاران دنبال‌کننده را مجذوب خودکرده است.

استایل مینیمال / Pernille Teisbaek

جمع‌بندی

استایل مینیمال نوعی نگرش و دیدگاه است که در همه ابعاد زندگی انسان مدرن بازتاب یافته است. استایل مینیمال در واقع به معنی استفاده از چیزهای ساده برای یک ظاهر شیک است. در استایل می‌توانید از آیتم‌هایی مانند ست چوکر و دستبند چرم طبیعی مدل Bloodline یا شلوار کتان (شلوار پیچازی) استفاده کنید. اگر شما به این سبک از پوشش و استایل علاقه‌مندید می‌توانید از سایت فروشگاه پیچازی جهت دیدن محصولات بازدید کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *