مجله پیچازی, مد و فشن

استایل و سبک گوتیک

استایل گوتیک

استایل گوتیک روز به روز در حال نفوذ به مد جهان است و توجه روز افزونی را متوجه خود میکند. این رابطه استایل گاتیک با دنیای مد باعث تاثیرگذاری متقابل این دو بر یکدیگر میشود.

تاریخچه گوتیک مدرن

با توجه به این که سبک گوتیک در اواخر قرون وسطا به وجود آمد، پدیداری دوباره‌‌ی این سبک در دهه 70 میلادی، موجب احیا دوباره این سبک شد.  در آن زمان موسیقی پانک و شعار‌‌های رادیکالی همچون ” سریع زندگی کن، جوان بمیر” پیروان و طرفداران بسیاری داشت. همانطور که این محبوبیت بسیار سریع شکل گرفت بسیار سریعتر به دوران نزول خود رسید و طرفداران با هاله‌ای از انحطاط و دودلی مواجه شدند.

در ابتدا، نو یا نئوگوت‌ها، تفاوت چندانی با پانک های دهه 1970 و 1980 نداشتند. آن‌ها همچنین لباس‌های مشکی را که با هزاران لوازم جانبی فلزی و زیورآلات چرمی تزیین شده بود دگرگون کردند. با این حال، به تدریج سبک گاتیک ویژگی های فردی خود را به دست آورد و نقش محوری در توسعه خرده فرهنگ نئوگوتیک توسط گروه افسانه‌ای جوی دیویژن ایفا شد.

چوکر چیست؟

معرفی انواع گردنبند چوکر

گوت‌های مدرن جوانان رومانتیکی هستند که از جریان معمول زندگی جدا شدند و اکثرا به زندگی بعد از مرگ، ومپایرها و فضاهایی مانند قبرستان‌ها علاقه مند هستند. آنها زندگی کردن را با تجربه درد و زجر (گاها جسمی) یاد میگیرند، پس می‌توان گفت ویژگی‌های BDSM در میان علاقه‌مندان به سبک گوتیک عادی است.

اوایل دهه 2000، سبک گاتیک راه خود را به نمایش های مد باز کرد. اولین طراح مشهور جهان که زیبایی گوتیک را پرستش کرد، الکساندر مک کوئین بود. منتقدان مد، مجموعه‌های پرندگان، گرسنگی و درخشش او را «بازگشت درام ویکتوریایی» توصیف کردند. مجموعه‌هایی که شامل تورهای مشکی، دامن‌های پفی و بلوزهای ژولیده بودند.

فکت های سبک گاتیک
افسانه هایی که راجع به سبک گوتیک در مد راجع به آن می شنویم

افسانه ها و حقیقت در مورد مد گاتیک

یکی از اصلی‌ترین باورهای غلط این است که لباس گاتیک باید مشکی باشد. در واقع رنگ سیاه در سبک گوتیک بوده، ولی سیاه تنها رنگ این سبک نیست. نمونه‌های زیادی وجود دارد که در آن یک لباس کاملا سفید را می‌توان به سبک گوتیک نسبت داد، در حالی که یک لباس سیاه پیچیده می تواند فقط یک لباس سیاه باقی بماند. در این راستا، مهم است که بدانیم چه ویژگی‌هایی، مد را گوتیک می کند.

سبک گوتیک برای گذشته و آینده جذابیت دارد

لباس مجلسی بلند قدیمی، کلاه پردار و کرست یکی از ویژگی های اصلی سبک گوتیکِ آنتیک است.

درک این موضوع که آنها از روند مد گذشته الهام می‌گیرند، بی‌معنی است. از سوی دیگر، ماسک‌ها و عینک‌های محافظ، کفش‌های بزرگ با کفی تکه‌ای که توسط گوت‌های سایبری (سایبرگوت‌ها) پوشیده می‌شوند، برای آینده بعد از آخرالزمان جهان ما هستند.

رنگ های گرم در استایل گوتیک جایی ندارند

مد گوتیک هم باحال و هم اشرافی است. از آنجایی که گوت‌ها خود را به عنوان “کودکان شب” معرفی می‌کنند، از رنگ های پاستلی یا شعله ور به (استثنای موارد نادر) استفاده نمی‌کنند. آنها برای رنگ سفید پوستشان آفتاب نمی‌گیرند و اکسسوری‌های ساخته شده از فلزات سفید مانند نقره و اغلب آلیاژهای فلزی ارزان قیمت را ترجیح می‌دهند. به طور سنتی، رنگ سفید، نماد نور سرد مرگبار ماه است. این کاملاً بر لباس گوتیک و حالت عزادار بودن و رنگ پریدگی چهره آنها تأکید می‌کند. به ندرت می توانید سنگ های قیمتی را در لوازم گوتیک ببینید. شاید دلیل آن این باشد که بیشتر زیورالات مزین به جواهرات، از طلای زرد ساخته شده‌اند و این فلز برای گوت‌ها غیرقابل قبول است. علاوه بر این از نظر رنگ، سنگ های قیمتی _ به استثنای ساقوت کبود و الماس _ برای لباس گوتیک مناسب نیستند.

رنگ سفید و مشکی برای سبک گوتیک
استفاده از رنگ های سرد برای ست کردن در استایل گوتیک

گفته می‌شود، سنگ‌های نیمه قیمتی یک انتخاب محبوب برای جواهرات گوتیک هستند. توپاز سرد رنگ، عقیق سیاه، عقیق، یشم و دیگر نگین‌های سیاه و سفید مورد استقبال قرار می‌گیرد. شما همچنین متوجه بسیاری از لوازم تزئین شده با مروارید خواهید شد، چه طبیعی (پرال‌های دریایی و رودخانه‌ای) و چه مصنوعی.

محبوب ترین انتخاب رنگ مد گوتیک تمام طیف‌های مشکی است و این رنگ نماد عزاداری برای زندگی آغشته به درد و رنج است. لباس‌های گوتیک معمولاً از مخمل، ساتن و سایر مواد ساخته می‌شوند که بر رنگ‌های تیره تأکید می‌کنند و آن‌ها را عمیق، نجیب و دراماتیک نشان می‌دهند. لباس گوتیک اغلب با تور، پارچه‌های شفاف یا ترنسپرنت، سبک و همچنین چرم که اغلب در لوازم جانبی استفاده می‌شوند در تزئین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استایل گاتیک رمانتیک است و فردگرایی (اسقلال فردی) را ترویج می‌دهد

برای پیروان گوتیک، این سبک بیش از مجموعه‌ای از کلیشه‌ها است، و صرفا با میخ‌، پرچ‌، جمجمه‌ و نمادهای خون‌آشامی مرتبط نیست. برای آنها، گوتیک در درجه اول راهی برای ابراز هویتشان است. از این رو هر گوتی تعداد زیادی اقلام خانگی، دست ساز و سفارشی در کمد لباس خود دارد. لباس‌های گوتیک به‌عنوان یک برچسب بصری عمل می‌کنند که از طریق آن افراد با خلق و خوی عاطفی خاص می‌توانند به سایر اعضای جامعه خود بگویند چه کسی هستند. از طریق این سبک عجیب و غریب و غیرعادی، گوت ها به طور همزمان ،خود را ابراز می کنند و احساس بیگانگی خود را “درمان” می‌کنند.

سبک گوتیک سخت (Tough) و انقلابی است

به گفته والری استیل، مورخ مد آمریکایی، کلمه “گوتیک” از لحاظ تاریخی با تصاویر مرگ، ویرانی و زوال مرتبط است. این کلمه در ماهیت خود توهین‌آمیز بود و دلالت بر چیزی تاریک، وحشیانه، غم انگیز و وحشتناک دارد. از قضا، چنین تفاسیر منفی آن را به نمادی ایده‌آل برای شورش تبدیل کرد. بنابراین، برای توصیف این خرده فرهنگ عبوس و سرکش بسیار مناسب است.

سبک گوتیک نیاز به ذوق و درک هنری دارد

مد گوتیک افراد هنرمند، آزاده و آزاد فکر را جذب می کند. جامعه گوتیک در واقع متشکل از افراد خلاق است یعنی هنرمندان، رقصندگان، نوازندگان، طراحان، بازیگران و غیره. این دلیل بر شکوه خاصی از مد گوتیک، رفتار درباری، افراط و نمایشگری آن و همچنین نگرش تحقیرآمیز به سمت طبیعی بودن و سادگی است. لباس‌های گوتیک از نظر برش پیچیده، مملو از جزئیات و تزئینات هستند. مدل موی گوتیک مانند آثار هنری است، خواه فوران دوران لویی چهاردهم باشد، یا موهاوک یاسی شانه‌شده و یا بوته‌ای از دریدلاک‌های گوتیک سایبری سبز.

سبک گوتیک برای  مراسم عزاداری مناسب و جذاب است

جامعه گوتیک در مورد مرگ، یا بهتر است بگوییم جنبه های فلسفی و اجتماعی _ فرهنگی این پدیده کنجکاو است. از این رو، جذابیت دائمی مد گوتیک به نقش‌های عزاداری و رنگ های مشکی وابسته است. سبک گوتیک، سبک و انحطاط دراکولا است. درست مانند دراکولا که هم یک شاهزاده‌ی خوش استایل و هم یک شاهزاده‌ی با ظرافت، دارک و مبهوت در نظر گرفته می شود، یک فرد گوتیک نیز تصویری از یک شیک پوش و یک اشراف خون آشام را حمل می کند. تصویر خون آشام، ایده‌ای اروتیک را وارد مد گوتیک می کند. نمونه‌های فوق العاده‌ای از جذابیت اروتیک یک خون‌آشام در مد مدرن وجود دارد، به‌عنوان مثال، لباس قرمز خونی حجیم جان گالیانو که برای دیور ساخته شده است.

ویژگی‌های مد گوتیک

قرون وسطی، تأثیری بر ویژگی‌های ظاهری این سرنوشت سازانِ غمگینِ مالیخولیایی بر جای گذاشت. در بیشتر موارد، آنها فقط یک کمر باریک و یک پارچه‌ی توری انتخاب می کردند.  با این حال استایل گوت‌های آن زمان با ظاهر گوت‌های مدرن، جز مواردی، شباهت چندانی ندارند.

این شخصیت‌های گروتسک، بیشتر نقش قربانیان تفتیش عقاید را می‌پذیرند. آنها با یادآوری غم ابدی، ماتم و ضعف وجود، به دنیای ما آمدند. اما واقعا آنها امروز قرار نیست بمیرند. برای آنها زیبا نشان دادن مرگ، راهی است که خود را به دنیا نشان دهند و مورد توجه قرار گیرند.

حالا چگونه می‌توانیم یک گوت را در میان جمعیت تشخیص بدیم؟

سبک گوتیک این ویژگی ها را دارد:

  • غلبه رنگ سیاه با ترکیب های متضاد، به عنوان مثال، پرج های سفید یا قرمز، منبت ها یا عناصر لباس.
  • به غیر از سیاه، لباس های سنگی گوت ها با رنگ های تیره مانند  بنفش، شرابی، سبز، آبی و غیره.
  • شبح های واضح، خطوط مستقیم یا روان در لباس ها غالب است.
  • لباس های آن ها عجیب و غریب است، با اشاره ای به مد 18+.
  • گوت ها لباس های قدیمی یا برعکس فوق العاده مدرن با برش پیچیده می پوشند.
  • آنها با دامن های حجیم حرکت میکنند ، هم مینی و هم ماکسی.
  • لباس های آنها شامل ژاکت توری با رنگ مشکی است.
  • آنها کرست و کمربندهای مهاری را به رخ می کشند، بیشتر در بالای لباس هایشان.
  • در مورد کفش، علاوه بر چکمه‌های سنتی تک جنسیتی، دختران گوت اغلب در چکمه‌هایی با تور، پلتفرم بزرگ یا کفش‌های پاشنه بلند خودنمایی می‌کنند. شما اغلب می توانید گوت ها را در چکمه های ارتش یا کفش هایی با پاشنه های پهن و نسبتا بلند ببینید.
  • گوت ها به لوازم جانبی مانند کلاه های عجیب و غریب با حجاب و دستکش های بلند علاقه زیادی دارند. به جای کیف‌های دستی، گوت‌ها کوله‌پشتی‌های مشکی بزرگ را به رخ می‌کشند. لوازم جانبی گوتیک اصلی عبارتند از چوکرهای لاتکس، چرمی یا فلزی. یکی دیگر از لوازم جانبی قابل توجه یک چتر توری یا مخملی است که از پوست رنگ پریده آنها در برابر آفتاب سوزان محافظت می کند.
  • گوت ها زیورآلات عظیم فلزی سفید را دوست دارند. فلزات زرد کاملا غیر قابل قبول هستند. جواهرات گوتیک عبارتند از انگشتر، دستبند، آویز، گوشواره و غیره که با صلیب سلتیک، اژدها، خفاش، گربه سیاه، گل رز، جمجمه و غیره مزین شده است.
  • گوت ها تضادهای واضحی از موهای تیره و صورت رنگ پریده ایجاد می کنند. مدل موی کلاسیک گوتیک، موهای مشکی صاف و ظاهر کمی کثیف است. چنین مدل مویی برای پسران و دخترانی که سعی نمی کنند بر تعلق خود به یک جنسیت خاص تأکید کنند رایج است. برعکس، گوت های رمانتیک که به سمت فرها و مدل موهای شاداب جذب می شوند. بسیاری از گوت ها ترجیح می دهند موهای خود را به رنگ های قرمز پر جنب و جوش یا خاکستری رنگ کنند.
  • آرایش گوتیک لایه ای ضخیم از پودر سفید روی صورت، خط چشم مشکی، سایه چشم های شدید و رژ لب مات تیره یا قرمز خونی است. ناخن ها با لاک قرمز نیز پوشانده می شوند.

انواع استایل های گوتیک

گوت‌ها به زیرگروه‌های زیادی تقسیم می‌شوند: عتیقه، رنسانس، ویکتوریایی، گوت‌های سایبری، گلترگوت‌ها، گوت‌های شرکتی، خون‌آشام‌ها و بسیاری دیگر. بسیاری از این گونه ها با سبک اشرافی برجسته، ولع هنر، و خلق و خوی عمومی افسردگی متحد می شوند، اگرچه برخی از سبک های گوتیک از تصاویر گوتیک متعارف منحرف می شوند.

استایل گرانج

معرفی کامل نحوه استایل کردن به سبک گرانج

استایل گوتیک اصیل: 

دختر  یا پسری با موهای مشکی را تصور کنید که لباس‌های یونیسکس به تن دارد، تاپ مشبک، شلوار چرمی یا دامن تنگ، جوراب شلواری مشکی پاره و کفش‌هایی با سکوی بزرگ به رخ می‌کشد. پوست رنگ پریده و آرایش چشم نواز از ویژگی های دیگر گوتیک اصیل بوده که یک پرتره رایج از یک گوت سنتی است.

استایل گوت های آنتیک:

این سبک شامل لباس هایی است که شبیه روندهای مد قرن 18-19 است. ویژگی های اصلی گوت های عتیقه توری، دستکش های تا آرنج، لباس های بلند تا کف زمین، کرست ها و روبنده ها هستند. استوانه های سنگی و دمپایی مردانه. این سبک نشان دهنده عناصر رمانتیسم و ​​نئوگوتیک است.

استایل گوتیک های ویکتوریایی:

یکی از انواع گوتیک عتیقه است. چنین لباس‌هایی برای توپ‌های گوتیک، پیک‌نیک‌های ویکتوریایی یا عکس‌برداری مناسب هستند تا لباس‌های روزمره. با این وجود، سبک ویکتوریایی یا عناصر فردی آن یکی از مهم ترین مکان ها در مد گوتیک را اشغال می کند.

استایل گوت های کولی:

در نوع خود هیجان انگیز و زیبا هستند. ویژگی این سبک لباس دامن های ماکسی پهن و لباس های فلامنکو با ساختاری پیچیده است. دختران گوتیک با بلوزهایی با آستین‌های گشاد و کرست‌های چرمی خودنمایی می‌کنند. پارچه های رایج مخمل و توری هستند. رنگ های ترجیحی آبی تیره، مایل به قرمز، شرابی، بنفش، سبز تیره و مشکی هستند. همه لباس ها نسبتا گشاد هستند.

استایل گوت های خون آشامی:

یکی از معروف ترین و قابل تشخیص ترین استایل های گوتیک استایل خون آشام ها است. این گوت‌ها از فیلم‌های معروف «خون آشام‌ها» مانندLestat de Lioncourt  و  Draculaتقلید می‌کنند. گوت های خون آشام تمایل دارند بر تمایلات جنسی خود تأکید کنند و به تصاویر خود رنگی درام ببخشند. آنها با پوست بی‌نظیر سفید و سایه‌های قرمز پر جنب و جوش در رژ لب، مانیکور و لوازم جانبی به این امر دست می‌یابند. مردان لباس مجلسی، پیراهن های سفید با روکش، کت بارانی و شلوار چرمی می پوشند. بر روی رنگ‌های سیاه و قرمز و کنار هم قرار دادنشان که نماد خون هستند نیز تأکید می‌شود.

استایل گوتیک سایبری:

یک گرایش گوتیک عجیب و غریب است. این سبک به طور هماهنگ عناصر گوتیک سنتی و صنعتی را در لباس های خود ترکیب می کند. پارچه‌های مصنوعی اغلب از رنگ‌های اسیدی یا فلورسنت روشن، چکمه‌های روی زانو با پلتفرم‌های بسیار بلند و عناصر فرهنگ سایبرپانک بر لباس‌ها غالب هستند. محبوب ترین مدل های مو دردلاک یا موهاوک هستند. دختران دامن های کوتاه وینیل، جوراب شلواری و جوراب های پر جنب و جوش و همچنین تاپ هایی که پشت و شکم را نمایان می کند را ترجیح می دهند. هم مردان و هم زنان، شلوارهای تنگ ساخته شده از وینیل، چرم یا لاتکس و تی شرت هایی با طرح های موضوعی، جلیقه های مشبک با زیپ، کت و شلوارهای یک تکه لاتکس یا PU را برای خود انتخاب می کنند.

استایل استیم پانک گوتیک:

این عقیده وجود دارد که استیم پانک به هیچ وجه متعلق به گوتیک نیست، اما بسیاری از گوت ها این لباس ها را می پوشند و طراحان گوتیک با تاثیر از این سبک، تکه هایی از لباس می سازند، به همین دلیل باید در این پست به آن اشاره کنیم. مد پانک استیم با سایر سبک های لباس گوتیک متفاوت است، زیرا از ترجیحات موسیقی پوشندگان آن ناشی نمی شود، بلکه از سلیقه آنها در ادبیات پدیدار می شود. با این وجود، گوت ها به گرمی و با اشتیاق استیم پانک را در جامعه خود پذیرفتند و اکنون این سبک بسیار محبوب است.

استایل گوتیک های غربی:

گوت های غربی این یک روند انحصاری مد گوتیک است که توسط گروه “Fields of the Nephilim” ایجاد شده است. هم آقایان و هم خانم ها کلاه های لبه پهن، شلوارهای چرمی به سبک کابوی با حاشیه و توری و همچنین کت و جلیقه چرم را ترجیح می دهند. لوازم جانبی رایج نیز شلاق و هفت تیر هستند.

گوت قبیله ای:

یکی از سبک های فرعی استایل گوتیک، گوت قبیله ای است؛ که زیبایی شناسی آن به سبک های اولیه گوتیک مدرن نزدیک است. نکته برجسته این سبک پیرسینگ های فراوان (حلقه بینی، لب های سوراخ شده، پیرسینگ نوک سینه)، جای زخم یا مارک است. گوت‌های قبیله‌ای لباس‌های مختلفی می‌پوشند، اما اغلب می‌توان آن‌ها را در حال تکان دادن ژاکت‌های توری یا فیشنت دید. گاهی اوقات آنها شبیه به نوعی شمن (شبیه به سرخپوستان) هستند. از نظر جواهرات، زنجیر، گردنبند و دستبند فلزی یا نقره ای را ترجیح می دهند.

گوت های اکلیلی و پری مانند:

ترکیبی عامه ‌پسند از استایل ها و رنگ های مختلف است. در ابتدا به دخترانی گفته میشد می شد که ویژگی های پری را در لباس های خود می گنجاندند؛ اما اکنون بیشتر به سبک گلم (glam) شبیه میباشد. دخترهای گوتیک از تاپ، دامن و لباس (معمولاً مینی) با رنگ‌های مختلف (صورتی، سبز روشن و…) استفاده میکنند، البته لباس‌های سیاه همراه با جوراب شلواری روشن نیز رایج است. معمولا این ژاکت های پر زرق و برق خفن با دامن های توتو ((tutu skirt پوشیده میشوند. برخی از دخترها با کلاه گیس های بلند با رنگ های روشن، استایلشان را تکمیل میکنند. مدل کلی مو، شبیه مدل بتی پیج و مدل بانداژ دهه 1960 است. این سبک لباس در بین آقایان طرفدار ندارد.

جی-گوتیک (J-Gothic):

مدت زیادی از ورود استایل جی-گوتیک به صنعت مد جهان نگذشته است؛ حرف J به معنای ژاپن است. جی-گوت ها سعی می کنند شبیه شخصیت های انیمه به نظر برسند اما با رعایت دقیق قوانین گوتیک، یعنی لباس های تیره و آرایش متضاد.

لولیتا گوتیک:

گوتیک لولیتا، یکی دیگر از گرایش هایی است که در ژاپن به وجود آمده است. این سبک از تصویر یک دختر عبوس با لباس‌های سبک گوتیک که تا روی زانو طول دارد، استفاده می‌کند. گوت‌های لولیتا نمی‌خواهند مبتذل به نظر برسند. برعکس، آنها ظریف و راحت به نظر می رسند. در لباس آنها، رنگ سیاه به طور فعال با جزئیات آبی، بنفش، قرمز رقیق تر می شود. لولیتا گوت ها با لباس ها و اکسسوری های سفید، بیگانه نیستند. لوازمی مانند چترهای تزئینی، کلاه و کفش های پلت فرم با دماغه های بخشی از این استایل است.

آرمی گوتیک (نظامی):

سبک به اصطلاح نظامی در مد گوتیک، روز به روز بیشتر علاقه مندان به استایل گوتیک را تسخیر کرده است. از سوی دیگر، گوتیک نظامی یکی از بحث برانگیزترین گرایش هاست. اولاً، بر خلاف اکثر سبک های دیگر، به عرفان و ماورایی علاقه ای ندارد. ثانیاً، زیبایی‌شناسی این استایل قدرت و اقتدار را پرورش می‌دهد، که در مجموع با یک فلسفه گوتیک فردگرایانه (استقلال فردی) و مدارا آمیخته نمی‌شود. افرادی که خود را گوت های نظامی می نامند، چکمه های نظامی تا زانو، شلوارهای گیره دار، گشاد در باسن و باریک در ساق پا، تونیک یا ژاکت شبیه به لباس نظامی و کلاه نظامی دارند. علاوه بر این، به دلایل واضح، گوت‌های نظامی نسبت به لوازم جانبی گوتیک مانند ماسک‌های محافظ و ماسک‌های گاز که بسیار مورد علاقه گوت‌های سایبری و علاقه‌مندان به استیم پانک هستند، بی‌تفاوت نیستند. برای بسیاری از مردم، این سبک تکان دهنده و بحث برانگیز است، عمدتاً به این دلیل که زیبایی شناسی آلمان نازی اغلب در لباس ها و لوازم جانبی استفاده می شود، به عنوان مثال، زیور آلات با صلیب شکسته، صلیب های آهنی، عقاب امپراتوری (The Reichsadler ) و بسیاری دیگر.

اندراجنس گوتیک (Goths Androgynous):

سبک آندرورژن گوتیک، به تنهایی  خاص نیست، بلکه زیبایی شناسی عمومی افراد خاصش میکند. آندروژنی به معنای بی‌جنسیتی است، اما نه غیرجنسی. تشخیص جنسیت گوت های آندرورژن در نگاه اول کار دشواریست. مردان غالباً دامن و لباس هایی را استفاده میکنند که زیبایی ظاهری آن ها نسبت به جنسیت آن لباس اولویت دارد. به طور کلی، لباس های غالب در این استایل شامل دامن (چه بلند و چه کوتاه)، تاپ های مشبک و همچنین اقلام مختلف از جنس لاتکس و وینیل میباشد.

به طور کلی، تصویری که استایل گوتیک می سازد منحصر به فرد و اصیل است. این سبک پوشش توسط افرادی انتخاب می شود که از به چالش کشیدن جامعه اولیه لذت می برند. همه افراد آنقدر شجاع نیستند که از مد گوتیک پیروی کنند. اگر این سبک را دوست دارید اما آماده نیستید وارد آن شوید، می توانید با اضافه کردن کمی لهجه به کمد لباس معمولی خود مانند حلقه، گردنبند یا گوشواره یادگیری زبان گوتیک  را شروع کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب از مجله پیچازی به بررسی سبک گوتیک و انواع آن پرداختیم.با توجه به مطالب گفته شده شما به طور کامل با مد و فشن گاتیک آشنا خواهید شد.استایل گوت یک استایل جدید برای ما ایرانی ها با تاریخچه ای طولانی است. اگر از این سبک مطالب خوشتان می آید حتما برای ما کامنت بذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *