مجله پیچازی

تیپ گرانج دخترونه

تیپ گرانج دخترونه

تیپ گرانج دخترونه از اون تیپاییه که این روزا خیلی محبوبیت پیدا کرده و احتمالا نظر شما رو هم جلب کرده. پیچازی همیشه سعی کرده بهترین ایده ها رو برای انواع استایل های آلترنیتیو معرفی کنه، به همین خاطر این مطلب رو آماده کردیم که به دختر های عزیر انواع تیپ های گرانج رو با عکس معرفی کنیم

روش انتخاب لباس، نحوه پوشیدن و ست کردن اون‌ها، همگی بر ظاهر فرد تاثیر گذاره. به همین دلیل استایل و لباس‌ همیشه از موضوعات مهم برای انسان‌ها به حساب می‌اومد. اما جدیدا توجه افراد به خصوص جوانان به اون افزایش پیدا کرده؛ به طوری که تنوع استایل‌ها گسترده‌تر و تعداد طرف‌داران اون‌ها نیز بیشتر شده. یکی از استایل‌های معروف و محبوب، گرانج هست (Grunge style).

اگه دوست دارید یه استایل ساده و راحت داشته باشید و بدون وسواس، لباس انتخاب کنید، می‌تونید شروع به دنبال کردن این استایل کنید. البته یه سری قوانین هم در گرانج وجود داره که با رعایت اون می‌تونید این استایل رو داشته باشید. هم دخترها و هم پسرها از طرف‌دارهای گرانج هستن. استایل گرانج دخترونه می‌تونه خیلی جذاب و شیک باشه. اگه کنجکاو شدید که درباره اون بیشتر بدونید حتما این مقاله رو کامل بخونید. ما برای شما کامل‌ترین اطلاعات رو درباره گرانج دخترونه جمع ‌آوری کردیم.

معرفی استایل گرانج

گرانج چیست؟
گرانج (که گاهی اوقات به عنوان صدای سیاتل نیز شناخته می شود) ژانر و یا ساب کالچر (خرده فرهنگ) موسیقی آلترنیتیو راک است

تو دهه 80 و 90 میلادی یه ژانر موسیقی زیرزمینی به اسم گرانج (grunge) پدید اومد که به مرور تونست به یه خرده فرهنگ تبدیل بشه. ریشه‌های این خرده فرهنگ در طرفدارهای اون در واشنگتن آمریکا بود. اون‌ها حتی استایلی هم به سبک گرانج درست کردن که مورد استقبال خیلی از دخترها و پسرها قرار گرفت. از اون دوره تا به حال افراد زیادی هستن که استایل گرانج رو دنبال می‌کنن و مطابق با اون لباس می‌پوشن.

امروزه هم استفاده از استایل‌های قدیمی مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفته و گرانج انتخاب بعضی از اون‌ها است. ساده بودن این استایل از دلایلیه که باعث محبوبیتش شده. همچنین تو دهه 90 میلادی که لباس‌های رنگارنگ مد بود، وجود این استایل با رنگ‌ها تیره، خیلی خاص و هیجان انگیز به نظر می‌رسید. می‌شه گفت این طرز لباس پوشیدن یه نوع اعتراض به سبک پوشش تجملاتی و پر زرق و برق اون دوره که مورد استفاده ثروتمندا بود به حساب می‌اومد.

ایده های استایل گرانج دخترانه

انواع استایل گرانج دخترونه
استایل گرانج دخترونه ایرانی

ما تو ایران برای زدن تیپ دخترونه با هر سبک و استایلی باید دو حالت رو در نظر بگیریم

  1. تیپ برای بیرون
  2. تیپ تو خونه یا مهمونی

تیپ دخترونه برای بیرون یا باید با مانتو باشه و یا با لباس های اورسایز (سایز بزرگ و گل و گشاد).بقیه موارد رو میشه برای دو حالت پوشید(کفش،شلوار،اکسسوری….) برای گرانج بودن انواع اکسسوری گرانج هارو هم باید استفاده کنید تا استایلتون خاص تر به نظر بیاد مگر اینکه استایل های ساده گرانج رو بپسندید که بدم نیست. همین ابتدا باید بگیم که یکی از محبوب ترین موارد برای زدن تیپ گرانج پوشیدن دامن (دامن کوتاه معمولا چهارخونه ، چرم )

پس اول بریم انواع تیپ های دخترونه گرانج با دامن رو باهم بررسی کنیم:

تیپ گرانج دخترونه با دامن
دامن چرم مناسب استایل گرانج
تیپ گرانج دخترونه با دامن چرم

برای زدن تیپ گرانج با دامن حتما باید جوراب های بلند بپوشید این جوراب ها بسته به رنگ دامنتون میتونه رنگاش و مدلاش متفاوت باشه

دامن چهارخونه یا تارتان( قرمز باشه بهتر😊 )

برای تیپ زدن به سبک گرانج چه دختر باشی چه پسر لباسای چهارخونه یا تارتان رو نباید فراموش کنید. اما دخترا میتونن تو تیپشون از این دامنای چهارخونه به خوبی استفاده کنند که با انواع لباسا میشه ست کرد که چند نمونه شو باهم میبینیم. خب تیپ های زیادی با دامن میشه زد که برای بیرون از خونه خیلی بکار نبود،چی کار کنیم؟؟ معلومه شلوار جین بپوشیم اونم زاپ دار 😊

تیپ گرانج دخترونه با دامن پیچازی
دامن تارتان چارخونه یا پیچازی مناسب استایل گرانج

تیپ گرانج با شلوار جین

برای انتخاب شلوار جین مناسب تیپمون به نظرم دوتا نکته رو باید رعایت کنیم

  1. ساده
  2. با زاپ کم (زاپ = طرح پارگی)
شلوار جین گرانج
استایل گرانج دخترونه با شلوار جین

تیپ گرانج با شلوارک

خب بریم سراغ شلوارک های خوشگل مناسب تیپ گرانج

واقعا یکی از مواردی که استایل گرانج رو جذاب میکنه شلوارکه که ما بیرون نمیتونیم بپوشیم، اما تو خونه که میتونیم 😊

تیپ دخترونه زمستانی

تیپ گرانج دخترونه زمستانی
استایل گرانج دخترونه مناسب زمستان

برای زدن تیپ گرانج تو زمستون باید لباس زیاد بپوشید 😊 یا اینکه کاپشن چرم ، کاپشن جین و یا پیراهنا های اورسایز و بزرگ بپوشید که همه اینا واقعا باهاش استایل های خوبی در میاد.

بریم باهم چند مدل تیپ گرانج دخترونه تو زمستون ببینیم

  • کاپشن چرم
  • کاپشن جین
  • پیراهن پشمی اورسایز

یکی از ایده‌هایی که برای دخترهای علاقه‌مند به استایل گرانج وجود داره پوشیدن لباس اسلیپ هست که زیر اون‌ها هم از پارچه شطرنجی استفاده شده. شلوار می‌تونه جین زاپ دار باشه و برای کفش هم از چکمه مدل رزمی استفاده کنید. اکسسوری به انتخاب خودتون هست؛ ولی چوکر و گردنبند زنجیری گزینه خیلی خوبی هستن. برای میکاپ هم از رژ لب تیره استفاده کنید.

گرانج دخترانه با تی شرت

تو ایده بعدی می‌تونید یه تیشرت دخترونه با طرح گرافیکی تهیه کنید. بهتره رنگ این تیشرت مشکی باشه تا با یه شلوار یا شلوارک جین مشکی کهنه ست بشه. چوکر به عنوان اکسسوری دخترونه و کفش کتونی سیاه رو هم می‌تونید به استایل خودتون اضافه کنید.

چوکر چیست؟

معرفی گردنبند چوکر و انواع آن
تیپ گرانج دخترونه با تیشرت
استایل گرانج دخترانه با تی شرت

استایل گرانج دخترانه

وقتی که استایل گرانج تازه پدید اومده بود، بیشتر دنبال کننده‌های اون پسرها بودن. اما به مرور دخترها هم به اون علاقه نشون دادن و حتی تونستن سبک خاصی از گرانج را برای خانم‌ها به وجود بیارن. برای داشتن استایل گرانج دخترونه می‌شه هم از گرانج کلاسیک استفاده کرد و هم از ترکیب عناصر قدیمی و شیک. در کل تنوع لباس خوبی برای دخترها در این سبک از پوشش وجود داره. خوبی این سبک اینه که با وجود محدودیت‌ها، می‌تونه تو ایران هم دنبال بشه و تیپ گرانج ایرانی دخترانه جذابی به وجود بیاره.

عناصر مشترک زیادی بین تیپ گرانج دخترونه و پسرونه وجود داره؛ مثلا اساس این استایل میگه لباس‌ها باید تیره رنگ باشن، از شلوار جین پاره استفاده بشه، چکمه رزمی بپوشیم یا از کفش ورزشی Converse استفاده کنیم. این عناصر هم تو گرانج دخترونه استفاده می‌شه و هم تو گرانج پسرونه. اما تفاوت‌هایی تو بعضی از انواع لباس‌ها، اکسسوری‌ها و وسایل گرانج دخترونه هم هست. ما تو این مقاله هم عناصر مشترک و هم تفاوت‌ها رو براتون می‌گیم.

چه طور تیپ گرانج دخترونه بزنیم؟

اصول گرانج این طور هست که لباس‌ها باید تیره رنگ و ساده باشن. لباس نو و گرون قیمت یا پر زرق و برق تو این استایل جایی نداره. لباس‌های چهارخونه، چرم، جین، استفاده از چوکر، مدل موی خاص، خرید کفش کتونی یا چکمه مشکی همه از عناصری هستن که تو گرانج استفاده می‌شن. اما اصول کلی که به شما کمک می‌کنه چطور لباس‌های دخترونه گرانج رو انتخاب کنید رو در ادامه می‌گیم.

استایل گاتیک

معرفی سبک و استایل گوتیک

لباس‌های کهنه و پاره

استایل گرانج از ما می‌خواد لباس‌ و پوشش‌هایی که ظاهر نو دارن استفاده نکنیم. چون اساسا بر ضد مصرف گرایی و تجملات هست. پس هر وسیله و لباس باید کهنه، پاره یا نخ نما باشه. برای مثال دخترها می‌تونن تاپ سفید با شلوار گرانج دخترونه پاره بپوشن.

استفاده از مدل‌های چهارخونه

هر وسیله یا لباسی که مدل چهارخونه داره، تو این استایل به کار می‌ره. مثلا استایل گرانج دخترونه با دامن چهارخونه می‌تونه خیلی جذاب باشه. کیف‌های چهارخونه یا پیراهن‌هایی با این مدل هم می‌تونن در استایل شما جا داشته باشن.

پوشیدن لباس‌های لایه لایه

اصل دیگه استایل گرانج لایه لایه لباس پوشیدن هست. می‌تونید سه لایه لباسی که رنگ‌های ملایمی دارن رو با هم بپوشید. استفاده درست از اون‌ها رو فراموش نکنید و به ترتیب پوشش توجه داشته باشید. مثلا تیشرت آستین کوتاه باید زیر تیشرت آستین بلند پوشیده بشه. اگر گرانج دخترونه رو دنبال می‌کنید می‌تونید از ایده پوشیدن پیراهن فلانل روی کراپ، تاپ و تیشرت استفاده کنید.

لباس‌های اور سایز

لباس‌هایی که می‌خرید بهتره یکی دو سایز بزرگ‌تر از سایز خودتون باشه. هر چقدر لباس گشادتری انتخاب کنید، به استایل گرانج نزدیک‌تر می‌شید. این لباس‌ها می‌تونن هم ساده باشن و هم طرح‌های گرافیکی روی اون‌ها وجود داشته باشه.

لباس و آرایش با رنگ تیره

تو این استایل از میکاپ و لباس‌های رنگارنگ استفاده نمی‌شه. طیف رنگی که می‌تونید در آرایش و انتخاب لباس گرانج استفاده کنید، باید تیره و ملایم باشن. از سایه تیره پررنگ، ریمل و خط چشم ضخیم، می‌شه برای آرایش چشم استفاده کرد. بهتره رژ لب‌ها از رنگ‌های جدید مثل توتی، مشکی و شکلاتی باشن.

مدل موی گرانج دخترونه

موها می‌تونن هم حالت طبیعی داشته و باز باشن و هم به صورت شل بسته بشن. مدل‌های موی دیگه‌ای مثل موی چتری یا آندرکات با رنگ موهای مختلف تو دهه 90 رایج بودن و حالا هم قابل استفاده هستن. دخترهای ایرانی هم می‌تونن تو استایل گرانج از کلاه باکت دخترانه برای پوشش سر استفاده کنن.

نتیجه گیری

ما تو این مقاله استایل گرانج دخترونه رو معرفی کردیم. دخترهای ایرانی هم می‌تونن این استایل رو دنبال کنن و از ایده‌های اون برای انتخاب لباس بهره بگیرن. انتخاب لباس گشاد، کهنه، ساده و تیره از مهم‌ترین اصول این استایل بود که بهشون اشاره کردیم. امیدواریم از خوندن این مطلب لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *